Preview

Contemporary Philosophical Research

Advanced search

IDEAS OF FREEDOM AND NECESSITY IN THE EPOCH OF TRANSITIONAL SOCIETY AND REORGANIZATION OF RUSSIAN EDUCATION SYSTEM

Abstract

The article considers the methodological role
of philosophical understanding of freedom and necessity in
order to solve the problems of modern reorganization in Russian
education system. Different problems of educational activity
are analyzed. The author points out the main directions
used to overcome crisis of modern educational and upbringing
system. The article presents the authors classifi cation of
possibilities. Freedom is understood as a conscious choice
between two or several possibilities. The author analyzes the
terms freedom and fortuity.

About the Author

Иван Клименко
Российский государственный педагогический университет им. А.И. Герцена (г. Санкт-Петербург)
Russian Federation


References

1. Балахонский В.В. Объяснение истории: Истори- ко-философский, методологический и гносеоло- гический аспекты. СПб.: РГПУ им. А.И. Герцена, 1997. 199 c.

2. Гегель Г.В.Ф. Философия права. М.: Наука, 1990. 322 с.

3. Гершунский Б.С. Философия образования. М.: Высшая школа, 2000. 414 с.

4. Губин В.А. Социальная психология. СПб.: Лад, 2009. 356 с.

5. Кокорин А.А. Анализ: аксиоматическое эссе. М.: МГОУ, 2003. 305 с.

6. Пигров К.С. Образование как космическое со- бытие // Философия образования. Сборник материалов конференции. Серия "Symposium", Вып. 23. СПб.: Санкт-Петербургское философ- ское общество, 2002. С. 27-35.


Review

Views: 35


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5121 (Print)
ISSN 2949-5148 (Online)