Preview

Contemporary Philosophical Research

Advanced search

THE CONTENT AND STRUCTURE OF METHODOLOGY REGULATORS APPLIED FOR THE ORGANIZATION OF PRACTICE-ORIENTED UNIVERSITY EDUCATION

https://doi.org/10.18384/2310-7227-2020-3-29-39

Abstract

Aim. To identify the main components of the content of the regulators of the organization of practice-oriented university education, when the conditions and factors of development of all social aspects are rapidly changing. Methodology. The article identifies the reasons that prevent the formation of practice-oriented education at universities, as well as the analysis and evaluation of the regulators that should be applied in the creation of the educational process corresponding to the stated type of education. Results. The work clarifies the content of a number of regulators related to the methodology of organizing the educational process in the universities of countries, disclosed their main components, revealed the actual role of the principles of the organization of training and education processes at the university in solving the problems of training competent graduates, able to effectively engage in professional activities, taking into account the requirements of public practice of the country and the world as a whole. Research implications. The results of the study contribute to the methodology of the organization of social entities, as well as to the practice of educational activities of universities.

About the Author

N. V. Michalkin
Moscow State Psychological and Educational University
Russian Federation


References

1. Аверюшкин А. Н. Философские проблемы искусственного интеллекта в эпоху модернизации современного образования // Нейрокомпьютеры и их применение. XVII Всероссийская научная конференция : тезисы докладов. М., 2019. С. 420-422.

2. Аверюшкин А. Н., Михалкин Н. В. Значение и смысл текста учебника как фактор формирования профессионального мировоззрения и методологической культуры мышления у студентов // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Философские науки. 2019. № 4. С. 168-177.

3. Алехина Е. В. Актуальные проблемы философии: природа человека и смысл его существования. Человек в системе философского знания. М.: ИИУ МГОУ, 2018. 436 с.

4. Гуманитарная методология исследования модернизационных процессов в педагогическом образовании / А. Г. Бермус, Е. В. Бондаревская, С. С. Брикункова, О. Д. Картавцева, В. Н. Коновальчук, М. А. Петренко, С. Ю. Самохвалова и др. Ростов-на-Дону, 2013. 436 с.

5. Философско-психологические проблемы развития образования / под ред. В. В. Давыдова. М.: ИНТОР, 1994. 127 с.

6. Костадинович Д. Д., Бондарева Я. В. Диалог как метод современного образования // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Философские науки. 2020. № 2. С. 27-34.

7. Новиков А. И. Текст и его смысловые доминанты. М.: Институт языкознания РАН, 2007. 224 c.

8. Сичинский Е. П. Практико-ориентированное или дуальное образовани: к вопросу о формировании понятийного аппарата // Инновационное развитие профессионального образования. 2018. № 1 (17). С. 33-40.

9. Philosophical and pedagogical aspects of career guidance policy for learners and students /

10. E. V. Alekhina, A. L. Safonov, Zapalatskaya V.S., at al. // Journal of Environmental Treatment Techniques. 2020. Vol. 8. Iss. 1. P. 175-181.


Review

Views: 69


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5121 (Print)
ISSN 2949-5148 (Online)