Preview

Contemporary Philosophical Research

Advanced search

GENDER REPRESENTATION IN SOCIAL COMMUNICATION

Abstract

The article is concerned with the problem of
revision of traditional gender bias by social subjects under
the infl uence of modern social and cultural situation. Gender
representation is considered as a negative tendency in public
relations. The role of communication and mass-media is
considered in provoking gender representations by means of
translation and imposing certain gender signs and symbols.
The concept of gender simulacrum is introduced. The conclusions
are made concerning the infl uence of public opinion on
gender representation.

About the Author

Валентина Серебрянская
Волгоградский государственный технический университет
Russian Federation


References

1. Воронина О.А. Философия пола / Философия. Под ред. В.Д. Губина. М.: Русское слово, 1998. С. 388-407.

2. Делез Ж. Марсель Пруст и знаки / Ж. Делез. СПб.: Алетейя, 1990. 190 с.

3. Керимов Т.Х. Симулакрум // Современный фи- лософский словарь. М.: Академ. проект, 2004. С. 616-618.

4. Леонтьева Е.Ю., Виноградова Н.Л. Социальное пространство в контексте новой онтологии /Е.Ю. Леонтьева, Н.Л. Виноградова // Гумани- тарные и социально-экономические науки. Ростов-на-Дону, 2009. № 2. С. 5-8.

5. Макаров В.В., Василенко И.В. Философия и соци- ология пола. - Волгоград: Политехник, 2002. 188 с.

6. Маркс К. Немецкая идеология / К. Маркс, Ф. Эн- гельс // Соч. 2-е изд. Т. 3. С. 7-544.

7. Маркс К. Нищета философии / К. Маркс //Маркс К., Энгельс Ф. Соч. 2-е изд. Т. 4. 650 с.

8. Халеева И.И. Гендер как интрига познания // Гендер как интрига познания. Сб. ст. М., 2000. С. 9-18.

9. Шибутани Т. Социальная психология / Т. Ши- бутани. М.: Прогресс, 1969. 320 с.


Review

Views: 55


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5121 (Print)
ISSN 2949-5148 (Online)