Preview

Contemporary Philosophical Research

Advanced search

The general tendencies of development Russian philosophy ofeducation

Abstract

In this article we consider retrospective
opinion about Russians philosophy of education.
We consider the ideas of education in Russian philosophy,
reasoning the experience of development
Russians philosophy of education.. In this article we
indicate the general tendencies of development philosophy
ideas about education, starting on Ancient
Russia to soviet period inclusively.

About the Author

Карина Диденко
Московский областной гуманитарный институт
Russian Federation


References

1. Гершунский, Б.С. Философия образования для XXI века. / Б.С. Гершунский. - М.: Академия, 1998.

2. Иларион, Митрополит Киевский. Слово о Законе и Благодати // Красноречие Древней Руси (XI - XVII вв.). - М.: Наука, 1987.

3. Малиновский В.Ф. Избранные социально-политические сочинения. - М.: Наука., 1958.

4. Новиков Н.И. О воспитании и наставлении детей // Избр. Соч. - М.-Л., 1951.

5. Попугаев В.В. О просвещении и личном достоинстве управляющих // Русские просветители. В 2 тт. Т. 1. - М., 1966.

6. Поучение Владимира Мономаха детям // памятники литературы Древней Руси. Начало русской литературы. XI - начало XII вв. - М., 1979.

7. Протопоп Аввакум. О внешней мудрости // Пустозерская проза. - М.: Моск. рабочий, 1989. - С. 104-106.

8. Розин В.М. Образование в конце ХХ века. Материалы круглого стола // вопросы философии. - 1999 г. - №9. - С. 3-21.

9. Шадриков В.Д. Философия образования и образовательная политика. - М., 1993.

10. Щедровицкий, П.Г. Соч.: Избр. труды. / Г.П. Щедровицкий. - М.: Просвещение, 1995.

11. Щедровицкий П.Г. Очерки по философии образования. - М.,1993.


Review

Views: 54


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5121 (Print)
ISSN 2949-5148 (Online)