The general tendencies of development Russian philosophy ofeducation
Abstract
opinion about Russians philosophy of education.
We consider the ideas of education in Russian philosophy,
reasoning the experience of development
Russians philosophy of education.. In this article we
indicate the general tendencies of development philosophy
ideas about education, starting on Ancient
Russia to soviet period inclusively.
References
1. Гершунский, Б.С. Философия образования для XXI века. / Б.С. Гершунский. - М.: Академия, 1998.
2. Иларион, Митрополит Киевский. Слово о Законе и Благодати // Красноречие Древней Руси (XI - XVII вв.). - М.: Наука, 1987.
3. Малиновский В.Ф. Избранные социально-политические сочинения. - М.: Наука., 1958.
4. Новиков Н.И. О воспитании и наставлении детей // Избр. Соч. - М.-Л., 1951.
5. Попугаев В.В. О просвещении и личном достоинстве управляющих // Русские просветители. В 2 тт. Т. 1. - М., 1966.
6. Поучение Владимира Мономаха детям // памятники литературы Древней Руси. Начало русской литературы. XI - начало XII вв. - М., 1979.
7. Протопоп Аввакум. О внешней мудрости // Пустозерская проза. - М.: Моск. рабочий, 1989. - С. 104-106.
8. Розин В.М. Образование в конце ХХ века. Материалы круглого стола // вопросы философии. - 1999 г. - №9. - С. 3-21.
9. Шадриков В.Д. Философия образования и образовательная политика. - М., 1993.
10. Щедровицкий, П.Г. Соч.: Избр. труды. / Г.П. Щедровицкий. - М.: Просвещение, 1995.
11. Щедровицкий П.Г. Очерки по философии образования. - М.,1993.