Preview

Contemporary Philosophical Research

Advanced search

WEB 2.0 SOCIAL CHARACTERISTICS AND DIGITAL ARTWORKS

https://doi.org/10.18384/2310-7227-2016-3-47-53

Abstract

The article deals with the «the second generation» Internet social characteristics and digital objects which are capable of becoming artworks. The author mentions such Web 2.0 characteristics as the user’s active role in making their own content and the blossom of amateurship, independent distribution of creative works, and predominance of a communicative component over informative one. The author also studies examples of self-organization on the Internet. Three classes of digital objects are described: programs as a result of programming, files as a result of the programs at work and digitalization files.

About the Author

Aleksey Sergeevich Zavyalov
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Галкин Д.В. От кибернетических автоматов к искусственной жизни: теоретические и историко-культурные аспекты формирования цифровой культуры: дис.. докт. филос. наук. Томск, 2013. 270 с.

2. Ерохин С.В. Эстетика цифрового компьютерного изобразительного искусства: дис. докт. филос. наук. М., 2010. 360 с.

3. Соколова Н.Л. Популярная культура в эпоху «новых» медиа: социальный анализ куль турных практик: дис.. докт. филос. наук. Самара, 2010. 354 с.

4. Ханолайнен Д.П. Компьютерное искусство как проблема морфологии искусства: дис. канд. филос. наук. Петрозаводск, 2014. 168 с.


Review

Views: 62


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5121 (Print)
ISSN 2949-5148 (Online)