Preview

Contemporary Philosophical Research

Advanced search

THE LOGIC OF TRUTH IN THE SPHERE OF MEDIA AND MEDIA TECHNOLOGY

https://doi.org/ 10.18384/2310-7227-2017-1-54-60

Abstract

The article considers the classic form of truth assertion - a correspondent one, and the form of truth in the sphere of media-message, i.e. in mass media and mass communication. A primary distinction is made between these forms on the basis of which the development of the immanent logic of media-message truth is traced. The results of the revealed logic of media-message truth are presented, with the further investigations on the topic being projected.

About the Author

Tigran Petrosov
Kuban State University
Russian Federation


References

1. Аристотель. Метафизика. Переводы. Комментарии. Толкования. СПб.: Алетейя; Киев: Эльга, 2002. 832 с.

2. Беркли Дж. Сочинения. М.: Мысль, 1978. 556 с.

3. Больц Н. Азбука медиа. М.: Европа, 2011. 136 с.

4. Витгенштейн Л. Философские исследования. М.: АСТ: Астрель, 2011. 347 с.

5. Гегель Г.В.Ф. Феноменология духа. М.: Академический Проект, 2008. 767 c.

6. Джемс В. Прагматизм. СПб.: Шиповник, 1910. 244 с.

7. Кант И. Критика чистого разума. М.: Эксмо, 2012. 736 c.

8. Локк Дж. Сочинения: в 3 т. Т. 1. М.: Мысль, 1985. 623 с.

9. Луман Н. Реальность массмедиа. М.: Праксис, 2005. 256 с.

10. Мах Э. Анализ ощущений и отношение физического к психическому. М.: Территория будущего, 2005. 304 с.

11. Савчук В.В. Антология медиафилософии. СПб.: Русская христианская гуманитарная академия, 2013. 339 с.

12. Савчук В.В. Медиафилософия. Приступ реальности. СПб.: Издательство РХГА, 2013. 350 с.

13. Хайдеггер М. Бытие и время. 4-е изд., испр. М.: Академический проект, 2013. 460 с.


Review

Views: 71


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5121 (Print)
ISSN 2949-5148 (Online)