Preview

Contemporary Philosophical Research

Advanced search

THE VALUES OF CORPORATE CULTURE: FREEDOM AND RESPONSIBILITY

https://doi.org/10.18384/2310-7227-2015-4-29-35

Abstract

From social-philosophical positions the article examines the basic features of the concept of corporate social responsibility, namely freedom and responsibility in their dialectical relationship. The motivating corporate culture is examined; its most common signs are identified. The contradictions are revealed between the values of freedom and social order (hierarchy), formalized behavior and creative self-realization of the individual. The article raised the problem of law-abiding and self-will; individual and shared responsibility. Private and shared social responsibilities are realized in their entirety in case of competent management of corporate culture.

About the Author

S. . Mikhailina
Moscow Institute of Electronic Technology
Russian Federation


References

1. Градосельская Г.В. Мифы новых российских корпораций // Неприкосновенный запас. М.: Новое литературное обозрение, 2006. № 4-5. С. 126-137.

2. Золотухина-Аболина Е.В. Современная этика: истоки и проблемы. Ростов н/Д.: Издательский центр «МарТ», 2000. 442 с.

3. Михайлина С.А. Корпоративная социальная ответственность: учебное пособие. М.: МИЭТ, 2013. 120 с.

4. Пирогов А.И., Привалова И.Ю. Философия управления как методологическая основа социального управления в информационном обществе // Экономические и социально-гуманитарные исследования. 2014. № 1. С. 110-119.

5. Растимешина Т.В. Возвращение церкви объектов культурного наследия в контексте внутриполитических тенденций в России // Экономические и социально-гуманитарные исследования. 2014. № 1. С. 143-150.

6. Фромм Э. Психоанализ и этика. М.: Республика, 1999. 415 с. (Б-ка этической мысли).


Review

Views: 132


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5121 (Print)
ISSN 2949-5148 (Online)