Preview

Contemporary Philosophical Research

Advanced search

SIMULACRA IN THE PROBLEM FIELD OF ADVERTISING COMMUNICATION

Abstract

This article considers the concept of a simulacrum in designing social and communicative environment of modern communication. The author analyzes some images possessing simulacrum character and investigates different approaches to simulacra and their philosophical and cultural definitions. On the basis of the carried-out analysis, it is concluded that the role of virtual reality increases and simulacra plat an important part in the formation of cultural values and the world outlook of a human.

About the Author

L. . Trigubenko
Academy of the Federal Security Service of Russia
Russian Federation


References

1. Барт Р. Третий смысл: Исследовательские заметки о нескольких фотограммах С.М. Эйзенштейна // Строение фильма: сб. статей. М.: Радуга, 1984. 178 с.

2. Бодрийяр Ж. Войны в заливе не было / Ж. Бодрийяр // Художественный журнал. - М., 1994. - № 3. - С. 33-36.

3. Грицанов А.А. Симулякр // Новейший философский словарь. Постмодернизм / Сост. А. Грицанов. Минск: Современный литератор, 2007. 550 с.

4. Делёз Ж. Логика Смысла. М.: Раритет; Екатеринбург: Деловая книга, 1998. 336 с.

5. Лосев А.Ф. История античной эстетики. Высокая классика. М.: Искусство, 1974. 347 с.

6. Философский энциклопедический словарь. М.: Советская энциклопедия, 1983. 496 с.


Review

Views: 73


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5121 (Print)
ISSN 2949-5148 (Online)