Preview

Contemporary Philosophical Research

Advanced search

THE GAMIFICATION OF EDUCATION IN THE NETWORK SOCIETY

Abstract

The article deals with global trends of education development and describes them according to the main approaches to the study of the network society. Based on the characteristics and peculiarities of the network society the author reveals the impact of expanding powers of human communication on education. It is concluded that gamification as a process that combines real and virtual human activities is an effective form for organizing both full-time and distance education.

About the Author

Yu. . Oleynik
St-Petersburg Academy of Postgraduate Pedagogical Education
Russian Federation


References

1. Кастельс М. Галактика Интернет: Размышления об Интернете, бизнесе и обществе / Пер. с англ. А. Матвеева; под ред. В. Харитонова. Екатеринбург: У - Фактория (при участии изд-ва Гуманитарного ун-та), 2004. 328 с.

2. Назарчук А.В. Сетевое общество и его философское осмысление // Рождение коллективного разума: О новых законах сетевого социума и сетевой экономики и об их влиянии на поведение человека. Великая трансформация третьего тысячелетия / Под ред. Б.Б. Славина. М.: ЛЕНАНД, 2013. С. 40-53.

3. Тапскотт Д. Электронно-цифровое общество: Плюсы и минусы эпохи сетевого интеллекта. Киев: INT Пресс; Москва: Рефл-бук, 1999. 403 с.

4. Тапскотт Д., Уильямс Э. Викиномика: как массовое сотрудничество изменяет всё / Пер. с англ. П. Миронова. М.: Сбербанк и др., 2011. 459 с.

5. Хейлиген Ф. Мировой суперорганизм: возникновение сетевого общества // Рождение коллективного разума: О новых законах сетевого социума и сетевой экономики и об их влиянии на поведение человека. Великая трансформация третьего тысячелетия / Под ред. Б.Б. Славина. М.: ЛЕНАНД, 2013. С. 78-100.

6. Jordan K. Researching Education and Technology. [Электронный ресурс]. URL: http://www.katyjordan.com/MOOCproject.html (дата обращения: 14.09.2014)

7. StudyMOOC.org. [Сайт, посвящённый открытым онлайн курсам]. [Электронный ресурс]. URL: http://studymooc.org/about-mooc/istoriya-mooc/ (дата обращения: 14.04.2014)


Review

Views: 118


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5121 (Print)
ISSN 2949-5148 (Online)