Preview

Contemporary Philosophical Research

Advanced search

EXPERIENCE IN DEWEY’S PHILOSOPHY OF EDUCATION

Abstract

The article examines an important component of the Philosophy of Education by D. Dewey - pedagogical theory of experience. In terms of this theory experience should promote the formation of child’s personality capable of using both present possibilities and «dynamics of the changing world» at its most. The theory made a basis for continuous education of each person since it was constructed on the principles of continuity of experience and interaction of objective and subjective factors the combination of which determined the value and educational potential of experience.

About the Author

O. . Gruzdeva
St. Petersburg Academy of Postgraduate Pedagogical Education
Russian Federation


References

1. Диденко К.В. Общие тенденции развития философии образования в отечественном философском поиске // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Философские науки. 2010. № 1. С. 62-67.

2. Дьюи Д. Моя педагогическая вера // Свободное воспитание. 1913-1914. № 12. С. 1-16.

3. Дьюи Д. Дитя и программа // Школа и ребёнок. М., 1922. 61 с.

4. Дьюи Д. Демократия и образование. М., 2000. 383 с.

5. Дьюи Д. Индивидуальная психология и воспитание // Общественно-активные школы: Образование ребёнка как субъекта демократии: хрестоматия / Редактор-составитель Г.Б. Корнетов. М., 2007. С. 130-134.

6. Мареев С.Н. Классическая философия и «философия науки». М., 2009. 321 с.

7. Юлина Н.С. Философская мысль в США. XX век. М., 2010. 600 с.


Review

Views: 77


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5121 (Print)
ISSN 2949-5148 (Online)